5. maaliskuuta 2011

loma!


Tavatkaa tuleva tatuointini ja likainen Lartsa.

Minä lähden Pohjois-Karjalaan... eiku lähden Turkuun. Minun ja Turun suhde on monimutkainen viha-rakkaus -suhde, kallistuen voimakkaasti vihan puolelle. En ymmärrä Turkua, enkä turkulaisten puhetta, sillä oon savon emäntiä ja puhun levveetä savvoo. Mutta ehkä kestän muutaman päivän ilman ihanaa Lartsaani sivistyksen keskellä?

Mutta asiaan! Olen ladaillut ahkerasti päivittäin ja tehtiin ennätyksiä, jopa kaksi kertaa kuluneella viikolla aamuruuhkassa ilman, että auto sammuisi, takana oleva tööttäilisi (itseasiassa taisi töötätä, kun tulin eteen. In your face mersukuski!) ja olen oppinut tunnistamaan kaukaa rakkaat toverit autojen perusteella.

Ipu on huomannut viime aikoina, että osaan ajaa ehkä sittenkin ja ottaa rennosti vieressä. Tiistaina ajaessani ympäri kirkonkylää, kiinnittämässä tallin mainoksia, ipu vain istui vieressä syöden karkkia ja taisi lähtiessä sanoa: "vapaavalintaiset reitit". Ja miehän ajoin ihan hurjana. Viime aikojen ongelma on ollut ylinopeus, mutta minusta tuntuu että ylinopeussakosta saan vaan unelmoida.

Kanssaautoilijoiden viihdyttäminen on jatkunut normaaliin tapaan ja tulin kertaheitolla poliisien lempilapseksi, kun odottaessani ajovuoroa risteyksessä ohi kurvasi mustamaija ja molemmat poliisit olivat liimautuneet ikkunaan minulle leveästi hymyillen. Eivätkä poliisit suinkaan ole ainoita, jotka ovat toimineet näin... :--)

Tällä viikolla reenit ovat olleet monipuolisia aina taskuparkista tulevien kansanedustajien väistelyyn ja rallikuskin leikkimiseen. Isi oli sitä mieltä, ettei minusta tule rallikuskia, sillä refleksini eivät ole tarpeeksi nopeat. Itse olen sitä mieltä, että minusta tulee seuraava Teuvo, maanteiden kuningas joten varokaa vain!

Ladaradiossa tänään Rauli Badding Somerjoki - Bensaa suonissa


Mitenkä muuten on, millaista musiikkia neuvostoajan Ladassa pitäisi soittaa? Törkeää amisjumppaa, ikivihreitä suomalaisia hittejä vai jotain ihan muuta?

1 kommentti: