29. maaliskuuta 2011

viimeistä viedään


Onko ratsukko tasavertainen tieliikenteen käyttäjä?


Kirjoitan tämän postauksen saadakseni mielenrauhani takaisin. Olen repinyt hiuksia tukottain päästäni, purrut kynteni ja närästellyt koko päivän. 12h aikaa oppia kaikki asiat, helvetteeee. Okei, myönnän - olen ottanut tänään harjotuskokeista pelkästään puhtaita suorituksia, mutta pelkään kusevani jännityksen vuoksi, mikä nostaa jännitystä ennestään ja avot! Noidankehä on valmis.

Ajattelin kertoa teille, mikä on mahtavinta täyttäessään 18 vuotta.


1) Oma auto, oma lupa.
- Olen kuunnellut koko fucking ikäni vanhempieni "onko sinut pakko viedä sinne? Etkö saisi keltään kyytiä? Kävelisitkö pois?". Ei, en kävele. Ei, en pyydä kavereiltani asioikseni kyytiä minnekään, ja kyllä minä tahdon mennä. Kesät ovat aina helpottaneet, nynny on vienyt meikää uskollisesti töihin ja töiden jälkeisiin rientoihin.

2) Pubikaljakaverit
- Olen enemmän kaks kaljaa, kuin vitusti liikaa viinaa. Tykkään alkomahoolista hyvässä seurassa ja ideat räkäkännistä ovat valmiiksi krapulaisia. Yksi erehdys tässä elämässäni on pitänyt minut tiukoista eroissa pitkään, mutta vahinkoja sattuu... Ja onneksi taksi tuo kotiin.

3) Päätäntävalta
- Olen huono suunnissa ja olen monesti miettinyt autokouluni aikana kumpi on oikea. Olen kuitenkin jostain syystä hahmottanut aina vasemman ja oikeakätisyydestäni huolimatta vasen on dominoivampi puoli. Valitsen myös muissa asioissa vasemman oikean yli, vaikka muuten politiikkani on "better drunk than part of a machine".

4) Vastuu omista päätöksistäni ja teoistani
- Minä elän omaa elämääni, eikä kenelläkään ole siihen sanavaltaa miten elän ja mitä teen. Täysi-ikäisyyden jälkeen vielä vähemmän. Olen tulta ja tappuraa, jos joku neuvoo minua miten elämää pitäisi elää. Myös äidilleni, kun se joka ilta muistuttaa "sinun pitäisi lukea ruotsin ylioppilaskirjoituksiin". Mamma hei, vielä mulla on vuos aikaa. Täysi-ikäisenä voin mennä ja tulla, ilman että kellään on nokkaan koputtamista. Voin tehdä asiat juuri niinkuin itse tahdon.

5) Larsa
- Viimeisenä, muttei vähäisempänä oma autoni Lartsa tulee kokonaan minun nimiin. :--)


Mutta nyt arvon seurakunta, poistun takavasemmalle kirjojen pariin. Voi olla etten nuku ensi yönä lainkaan, tai sitten nukun pommiin. Larsan palanut ajovalo on korjattu, sisätilat imuroitu ja ikkunat pesty ulkoa, sekä sisältä. Ajokoe ei ole vielä huomenna, mutta mistä sitä voi tietää. Pitää olla valmistautunut, jos onkin. Tästä se lähtee.


Toivottakaa pojat onnea kokeeseen!

4 kommenttia: