6. huhtikuuta 2011

Happyhappy joyjoy


Arvatkaapa mitä?
Mulla on kortti.

Oon nääääääääääääääääääin iloinen, vaikka koeviikko alkaa ja koulujutut on taas kasautunut vikoille päiville (ylläri...), mutta kortti pelastaa kaiken!

Tämä seuraava postaus koskee lähinnä iisalmelaisia, jos ketään kiinnostaa: alotettiin siis konttorilta, vedettiin parkkiin torille, jatkettiin kirjaston eteen ja siitä kapphalin nurkalta citymarketille ja siitä kajaaniin päin oharia ja konttorille takas. Aivan törkeän helppo lenkki, ei tarvinnut parkkeerata kuin kerran ja mäkilähtöjä ei ollut yhtään (ja siis ainoat asiat mitä oikeasti harjoittelemalla harjoittelin).

Tutkinnon vastaanottaja kehui kovasti, vähän tosin arpo taloudellisen ajon arviointia. Anto sit nelosen "no, eihän tää mikään taloudellinen auto oo, mutta hyvin sä tällä ladakuskiks vedit". TODELLAKIN VEDIN.

Pelotti ihan sikana, olin ollut ihan paiseessa koko päivän. Yöllä en nukkunut oikeastaan yhtään, aamulla olin äidinkielen kurssille puhe. Minua ei ole koskaan ikinä aikasemmin jännittänyt luokan edessä puhuminen. Tänään olin kuitenkin ihan hämilläni, kun kädet tärisi, kiekuin kuin joku kukko ja selitin sekavaa paskaa. Ajosuorituksen alussa jalat vapisi niin paljon, että hyvä kun sain painettua kytkimen kunnolla pohjaan. Ajeltuani hetken roimasti alinopeutta rentouduin sen verran, että pystyin jo hengittämään ja keskittymään ajamiseen enemmän kuin pelkoon, että pyörtyisin.

En saanut negatiivista palautetta mistään muusta, kuin että taajaman kohdalla ei ollut ihan 50km/h nopeutta, vaan vähän yli. Mutta muuten sain kovasti kehuja, että ajoin hyvin ja oon laittanu itelleni hienon auton. Teki mieli sanoa, että näkisit tän sillon, kun tää on pesty ja vahattu ja imuroitu sisältä. Mua suorastaan sanottuna hävetti, että isä oli jättänyt puoliksi syödyn omenan vaihdekepin juureen, auto oli kurasempi kuin koskaan ja likainen sisältä, sekä ulkoa.

Ajettiin ipun kaa vauhdilla kotiin, revittiin jarrupoljin helvettiin ja mä lähdin ajaa lenkkiä. Kävin hakee kaverin kyytiin, ja sitten käyvimme hakemassa lukiolta Röytiön pahanpojan ja Lauran. Pojat oli hirmu mielissään Ladasta, kuulemma pitää Röden itsekin laittaa sellainen. Käytiin ajelemassa maalla kaverin synttäreillä, ja meikä oli ihan liekeissä, kun paineltiin menemään - ilman et ipu on kyydissä!

Illalla sit parin tunnin ajan lenkkiä kaupungissa Lauran ja Jennin kanssa, oli siinä kiuruveenpojilla kattomista, että mikä vitun säilykepurkki se tuo on. Popit toimii ja kevät tulee, aivan mahtavaa!

Duck Sauce - Barbra Streisand

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti